Acum zece ani, oamenii au început să vorbească despre „Independent Web”. Deși nu mai folosim termenul în mod obișnuit, asta nu înseamnă că nu este un subiect de discuție vital astăzi, așa cum era acum un deceniu.

Astăzi, vreau să analizez de unde a venit termenul, la ce se referă astăzi și de ce este ceva la care ar trebui să ne gândim cu toții în afaceri, marketing și design web.

Ce este webul independent?

Independent Web este un termen care a fost inventat în 2010 de John Battelle.

În „Identitate și rețeaua independentă”, Battelle se concentrează pe subiectul că utilizatorii de internet își pierd controlul asupra datelor, a confidențialității și a luării deciziilor, cum ar fi rețelele sociale și rețelele sociale. Motoarele de căutare.

„Când suntem„ pe ”Facebook, Google sau Twitter, suntem conectați la o infrastructură care ne blochează, care ne servește conținut și comerț într-un mod automat, dar din ce în ce mai sofisticat.” Din experiența noastră, dar adevărul este, opțiunile pe care ni le oferim în timp ce navighăm sunt din ce în ce mai conduse de algoritmi modelați pe înțelegerea serviciului identității noastre. ”

Asta depinde de Web.

Acesta este modul în care Battelle explică Independent Web:

„Există o altă parte a rețelei, una în care pot să merg puțin mai departe în propriul meu ritm și să descopăr un teritoriu nou, mai degrabă decât să am un teritoriu comparativ cu o identitate presupusă. Și acesta este țara Webului Independent. ”

În 2010, acest lucru se referea la site-uri web, motoare de căutare și aplicații în care utilizatorii și activitatea lor nu au fost urmărite. Dar multe s-au schimbat de atunci și multe site-uri web care erau cândva sigure de citit fără interferențe sau manipulări nu mai sunt.

Ce se întâmplă atunci când persoanele dependente de web preiau?

Nimic bun.

Retrag asta. Nu este corect să faceți o declarație generală despre platforme și site-uri web dependente. Utilizatorii pot beneficia cu siguranță de partajarea unor date cu ei.

Luați Facebook, de exemplu. De la începuturile sale, le-a permis oamenilor să se conecteze cu prieteni de mult pierduți, să rămână în legătură cu rudele îndepărtate, să le permită profesioniștilor independenți ca noi să găsească comunități cu gânduri similare și așa mai departe.

Același lucru este valabil și pentru site-urile web și aplicațiile care urmăresc și utilizează datele vizitatorilor. Consumatorii sunt mai mult decât dispuși să împărtășească date relevante cu companiile, atâta timp cât beneficiază de experiențele personalizate rezultate.

Dar Web Dependent are și o latură mai întunecată. Există multe moduri în care dependenții web costă consumatorilor și companiilor controlul asupra unor lucruri importante, cum ar fi:

Comportament

Dacă ați văzut Dilema socială, atunci știți că platforme precum Facebook și Google beneficiază de vânzările lor utilizatori către agentul de publicitate.

Asta e corect. Nu vând doar date despre utilizatori. Vind ei înșiși utilizatorii. Dacă algoritmii pot schimba modul în care se comportă utilizatorii, aceste platforme și agenții de publicitate ale acestora primesc bani în mare măsură.

Multe site-uri web și aplicații sunt, de asemenea, vinovați de utilizarea manipulării pentru a forța utilizatorii să se comporte după cum doresc.

Date personale

Acest lucru este bine cunoscut datorită GDPR din UE și CCPA din California. În ciuda acestor inițiative de protejare a datelor utilizatorilor și a confidențialității, exploatarea datelor cu caracter personal pe web rămâne o preocupare majoră a publicului în ultimii ani.

Conținut și Branding

Acest lucru nu este la fel de relevant pentru site-uri web ca și pentru platformele de socializare și Google.

Platformele dependente de web dictează în cele din urmă cine vă vede conținutul și când. Și, deși sunt mai mult decât fericiți să beneficieze de traficul și angajamentul pe care acest conținut îl aduce platformelor lor, sunt la fel de fericiți să cenzureze sau să aducă conținut pe cât doresc, la fel cum a făcut Skillshare în 2019 când a șters jumătate de cursuri de conținut fără spunându-i creatorilor săi.

În plus, în timp ce social media și motoarele de căutare au devenit il un loc de comercializare a afacerilor noastre, unele dintre mărcile noastre se pierd când intră în astfel de medii redundante.

Venituri

Când algoritmii sunt actualizați, multe companii simt adesea efectele negative aproape imediat.

De exemplu, Facebook și-a actualizat algoritmul în 2018 pentru a prioritiza „conținutul semnificativ”. Acest lucru a împins conținutul organic al afacerii și a atras conținutul utilizatorului obișnuit în partea de sus a heap-ului.

Acest lucru, la rândul său, a forțat companiile să plătească pentru jocuri dacă doreau să folosească Facebook ca o platformă de tranzacționare viabilă.

Acces

Dependentul web nu are impact doar asupra experiențelor indivizilor. Poate avea efecte extinse atunci când o companie oferă un serviciu critic unei mari părți a populației.

Am văzut acest lucru întâmplându-se în noiembrie când AWS a căzut.

Când apare Amazon Web Services și jumătate din Internet nu funcționează, poate că nu este o idee grozavă să ai o companie cu atât de mult control asupra a ceea ce a devenit în esență infrastructura critică a societății noastre?

– Evan Greer (@evan_greer) 25 noiembrie 2020

Cu toate acestea, nu erau doar serverele Amazon. A luat aplicații și site-uri precum:

  • 1 Parola
  • Adobe Spark
  • Gazeta Capitalei
  • Coinbase
  • Usa de sticla
  • Roku
  • Washington Post

Și nu pot face absolut nimic din aceste companii sau de utilizatorii lor decât să stea și să aștepte … deoarece Amazon găzduiește o parte substanțială a web-ului.

Inovaţie

Când consumatorii și întreprinderile devin dependente de platforme care controlează în mare măsură modul în care trăim și lucrăm, este dificil pentru noi să pledăm pentru tinerii care încearcă să caute căi inovatoare.

Și asta este exact ceea ce vedem că se întâmplă de nenumărate ori cu tactica de cumpărare și ucidere a Big Tech.

Drept urmare, pierdem cu adevărat opțiunea de a alege ceea ce folosim pentru a ne îmbunătăți viața și afacerile. Și gânditorii inovatori își pierd capacitatea de a aduce schimbări atât de necesare în lume, deoarece Big Tech vrea să fie marea majoritate a datelor și a utilizatorilor.

Cum putem prelua controlul de la dependenții de pe web?

În prezent se întâmplă mai multe lucruri care încearcă să-i împingă pe consumatori și întreprinderi către un web mai independent:

Protecția confidențialității consumatorilor: GDPR și CCPA împuternicesc consumatorii să controleze unde merg datele lor și pentru ce sunt utilizate.

Regulamente Big Tech: Senatul a ținut audieri cu privire la reglementările tehnologice cu directorii generali ai Facebook și Twitters.

Inițiative de conștientizare publică: Filme precum Dilema socială aduce o mai mare conștientizare a ceea ce se întâmplă pe social media.

Adopție de blocare a anunțurilor: Utilizarea Adblocker este la un nivel maxim din toate timpurile.

Utilizarea privată a motorului de căutare: Deși Google domină cota de piață a motoarelor de căutare, oamenii încep să folosească motoare de căutare private precum Duck Duck Go.

Creșterea navigării private: Mai mult de 60% din populația globală este conștientă de ce este navigarea privată (adică modul incognito) și aproximativ 35% o utilizează atunci când navighează pe web.

Popularitatea CMS auto-găzduit și open source Comunitatea IndieWeb încurajează oamenii să se îndepărteze de platformele dependente și să-și construiască propriile site-uri web și comunități. Despre asta a vorbit Matt Mullenweg, fondatorul WordPress, în 2012.

„Internetul are nevoie de o platformă puternică și independentă pentru cei dintre noi care nu doresc să fie la mila domeniului altcuiva. Îmi place să cred că dacă nu am crea WordPress ar părea să existe altceva. Cred că Open Source este ca Declarația noastră de drepturi. Este Constituția noastră. Dacă nu suntem fideli acestui lucru, nimic nu mai contează. ”

În calitate de designeri web, acest lucru ar trebui să vă vorbească cu adevărat, mai ales dacă ați întâlnit vreodată un client potențial sau un client care nu a înțeles de ce au nevoie de un site web atunci când au putut face publicitate doar pe Facebook sau Instagram.

Web descentralizat: Poate că cele mai promițătoare dintre toate aceste inițiative sunt Solid and Inrupt, lansate în 2018 de creatorul web Tim Berners-Lee.

După cum a explicat Berners-Lee pe blogul Inrupt în 2020:

„Web-ul a fost întotdeauna menit să fie o platformă gratuită pentru creativitate, colaborare și invenție – dar asta nu vedem astăzi. Astăzi, transformarea afacerii este împiedicată de diferitele părți ale vieții sale fiind gestionate de diferite silozuri, fiecare dintre ele având grijă de o porțiune verticală a vieții, dar în care utilizatorii și echipele nu pot dobândi cunoștințe din combinarea acestor date. Între timp, acele date sunt exploatate de silozul în cauză, ducând la un scepticism public din ce în ce mai rezonabil cu privire la modul în care datele personale sunt utilizate în mod abuziv. La rândul său, acest lucru a condus la reglementări din ce în ce mai complexe privind datele. ”

Este un lucru pe care ar trebui să-l urmărim cu toții. Consumatorii și întreprinderile, deopotrivă, sunt atenți la dependenții de pe web.

Cine mai bun decât creatorul de web pentru a ne conduce spre Web-ul independent, unde ne putem proteja datele și ne putem controla mai bine experiența?

Aspectul imaginii prin Pexels.

.

Tagged in: